DeMam DenGGi

Sunday, February 21, 2010


Aedes-Albopictus > Tengah gigit saper nihh? <

Alahai...suami ku di suspek demam denggi...kesian kat dia..ni dah second time kena. Dulu dia demam denggi teruk masa kitorang baru ker kawin. Time tu plak aku tengah alahan pregnant anak pertama..aku teruk giler mabuknyer. Yang dia plak demam denggi tahap 1/2 kritikal dah... Alhamdulillah..anak-anak sumer okey. Takder demam ker..sakit2 teruk..sejak diorang dah besar nih. Aku plak...hmmm..memang ler payah nak dapat sakit. Antibodi tahap gaban tuh...hahhaha..kekadang nak gak sakit. Dapat la MC lama2 skit..tapi jarang sangat. Bila mengandung jer baru dapat MC sampai 7 bulan non-stop. Muka aku pun dah jadi penghuni tetap hospital2 kerajaan yang berkenaan. hehe... :).. Dia skang ditahan di wad HTAR Klang..Aku x dapat la nak pegi temankan dia pasal 2 org anak2 ini perlu dijaga...huhu..lagi satu..dia pegi hospital sendiri bawa keta.. keta kancil yang ada kat rumah ni palak rosak...sooo...aku pun x boleh ler nak kemana-mana niihh...nasib baik adik ku ada di Sepang. Apa-apa hal boleh la mintak tolong ngan dia...Sudah 3 hari aku menghantar dia ke klinik kesihatan utk ambik darah....platlet dia semakin turun plak..demam dia dah kebah tapi platlet darah turun..pelik kan..ini lah perbuatan NYAMUK....huhu...daripada 118mg ke 105mg..so no choice..kena admit jugak ler...Hope he will recover soon. Insyaallah...esok lah baru aku pegi lawat suami di HTAR..tunggu kereta dari sepang datang Klang....

You Might Also Like

0 orang telah komen

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images