::Aku Yang Sakit::

Tuesday, February 28, 2012

Assalam.

2 hari yang lepas aku pegi kenduri sepupu kawin kat Paloh Inai, Kuantan. Aku siap ambik cuti la 2 hari sebab angan-angan nyer nak tolong diorang la buat persiapan. Tetapi telah terjadi 1 peristiwa plak. On the way nak balik rumah tu, baby ok jer. Pastu dah half way nak pegi ambik adik kat Sg. Buloh, tetiba dia demam plak. Ok lahh. nampak macam boleh tahan lagi. Straight dari KL kitorang teruskan perjalanan nak pegi Kuantan lah. Kira2 jam 11 lebih gak la sampai sana. Aku trus jer makan pastu tlg buat meja makan beradap samapi lebih kurang jam 2 pagi. pastu kitorang pegi lah nak tido kat umah mak sedara aku nih. Sampai sana ingatkan nak berehat.... tapi lain plak citer yg jadi. Baby terus nangis-nangis jer sampai aku dah jadi runsing. Dia taknak breasrfeed. Ingatkan sebab dia demam. 

Tapi pelik sbb bila dia tgk muka aku jer dia trus xnak menyusu. Sedih hati aku. Sampai la esok pagi dia x tido, tak nak makan, taknak minum susu.....esoknya lepas kenduri jer terus aku ajak sumer family balik. Sebab kesian kat babay. Dia trus jadi lembik jer,, tak bertenaga. Kami pon uahakan la berubat jampi air la, bolai, kunyit sumer laa. Tak berapa nk menjadi. Tetap gak nangis. 

Akhirnya, husband aku terus azankan kat telinga dia masa dia tengah menghisap susu badan, baca ayat 4 Qul... pagarkan setiap penjuru katil ngan bilik. Alhamdulillah, mau dia tido lena dgn isap susu sepanjang malam sampai pagi. 

Esoknya adik ipar ajak aku pegi Darul Syifa' di Raub utk berubat. Bila sampai sana, ustaz tu kata baby ok jer. Yang tak ok nyer ialah diri aku nih. Banyak iblis menumpang kat badan, muka dgn ada lah lg kat tempat2 lain. Ustaz tu ubatkan aku..mmg terasa ada sesuatu yg jadi panas dalam badan bila dia baca ayat2 quran utk ubatkan diri aku nih. Alhamdulillah, lepas2 tu baby trus ok jer sampai hari ni. Ustaz suruh aku dtg lg jumpa dia bila ada masa. Sebab aku masih dalam rawatan dan belum putus ubat la katanya. Insyaallah..ada masa 2 minggu lagi aku akan pegi sana utk bersihkan diri.

Jadi, pengajarannya ialah.... berhati2 setiap masa, jgn lupa zikir, ingat Allah selalu, dan jgn ambil lewa bab penjagaan dalaman dan luaran diri sebab ia akan meyusahkan kita dan anak2. Sedih sangat sebab baby nangis jer sampai kelaparan sangat. Puncanya hanya lah IBU yang sakit tapi sebenarnya IBU pon tak tau sayang.... Maafkan Ibu yerrr... :-(


Truely Love,

You Might Also Like

0 orang telah komen

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images